Moja pielęgnacja włosów


Włosy to podobno wizytówka każdej kobiety.. nie wiem czy to prawda, ale coś w tym musi być. Długie czy krótkie, proste czy kręcone, blond czy czarne - nieważne! Każde są piękne, jeśli są zadbane ; ) Jedni mają łatwiej, bo natura obdarzyła ich tymi całkowicie bezproblemowymi, a inni, w tym ja, muszą się trochę namęczyć.. ale chyba warto, nie? ; ) Moje wysokoporowate loki są dość wymagające, ale wypracowałam sobie system, aby "coś z nimi zrobić, ale się nie narobić" ; )
Moje włosy z natury są suche, więc podstawą w mojej pielęgnacji jest nawilżanie. Lubią treściwe maski i olejki, nie mają skłonności do obciążania. Jakiś czas temu przestawiłam się na bardziej naturalną pielęgnację włosów i jak na razie im to służy.


Do mycia używam najczęściej naturalnych mydeł lub szamponów dla dzieci. Aktualnie jednym z moich ulubionych produktów do mycia jest rosyjskie cedrowe mydło do włosów i ciała. Dobrze myje, nie ma problemów z olejami, a jednocześnie jest delikatne i zostawia włosy miękkie i błyszczące. Używam go jednak tylko na skórę głowy (na długości tylko przy zmywaniu olei), a na długości myję włosy odżywką. Odkąd wprowadziłam ten krok do pielęgnacji, włosy (a zwłaszcza najbardziej suche końcówki) są w dużo lepszym stanie - sa miękkie i nawilżone. Aktualnie używam w tym celu balsamu aloesowego Mrs Pooter's. Po myciu nakładam na kilka minut odżywkę i tutaj akurat dość często zmieniam produkty. Najbardziej pasują mi te nawilżające. Obecnie używam rosyjskiego balsamu na kwiatowym popolisie i sprawdza się bardzo dobrze.


Po osuszeniu włosów wcieram w skórę głowy spray z żyworódką, a w końcówki silikonowe serum z olejkiem arganowym od Marion. Spray to nie jest stały element w mojej pielęgnacji, ale wróciłam do niego, bo pomógł mi jakiś czas temu z wypadaniem włosów. Aktualnie nie mam już z tym dużego problemu, ale serum to ma działać również na porost włosów i je wzmacniać, więc zamierzam być tym razem bardziej systematyczna, by móc ocenić jego działanie na tych polach.
Czasami spryskuję też włosy odżywką w sprayu Gliss Kur, ale głównie po to, by ja zużyć. Niestety używana codziennie spowodowała u mnie przeproteinowanie włosów, o czym pisałam Wam tutaj.


Co kilka dni (a przynajmniej staram się, aby to było co kilka dni ;D) nakładam na włosy maski. Zazwyczaj trzymam je 30-45min pod czepkiem i ręcznikiem, ale zdarza mi się też nakładać je przed myciem, na ok 30 min. Moje 3 ulubione to: maska drożdżowa (gdy potrzebuję dużego nawilżenia, odżywienia i regeneracji), maska aloesowa NaturVital (gdy potrzebuję nawilżenia i wygładzenia) oraz maseczka Biovax do włosów suchych i zniszczonych (gdy potrzebuję nawilżenia i regeneracji). Czasami wspomagam maski półproduktami - np olejkami lub miodem, ale o tym planuję napisać osobno.


Mój olejowy ulubieniec to olej lniany. Jak do tej pory sprawdza się u mnie najlepiej. Włosy są po nim nawilżone, miękkie i błyszczące, ale nie obciążone. Staram się go nakładać jak tylko znajdę na to czas, choć nie jest to tak często jakbym chciała. Więcej pisałam o nim tutaj.


Do czesania używam szczotki Tangle Teezer w wersji Salon Elite. Ta sprawdza się przy moich dość długich i gęstych włosach lepiej niż kompaktowa, ze względu na wielkość.
Podcinaniem włosów od ok 2 lat zajmuję się sama, bo nie mam zaufania do fryzjerów, na którym wiele razy się zawiodłam. Końcówki podcinam po wyprostowaniu włosów, na sucho, zwykłymi nożyczkami z Rossmanna i jak na razie im to służy.


I to na tyle, dla jednych zapewne dużo a dla innych mało ; ) Dla mnie w sam raz, aby włosy były w dobrym stanie. Znacie któreś ze wspomnianych produktów? Koniecznie napiszcie jakie są Wasze ulubione kosmetyki pielęgnacyjne do włosów!

PS. Włosy na pierwszym zdjęciu są wyprostowane ; )



11 komentarzy:

  1. Mam olej lniany i maskę Natur Vital - baaardzo sobie chwalę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc po opiniach są to dość uniwersalne produkty ;)

      Usuń
  2. Też sama regularnie podcinam sobie końcówki, chociaż w marcu, po dwóch latach omijania salonów, w końcu wybrałam się do fryzjera - włosy potrzebowały już nadania nowego kształtu i ogólnego odświeżenia :) Uwielbiam TT w wersji Elite i nie zamierzam na razie zamieniać go na nic innego. Używałam kiedyś szamponu Mrs. Potter's, ale mnie nie zachwycił, więc nie skusiłam się jeszcze na żaden balsam z tej firmy... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do kształtu zgadzam się całkowicie, raz na jakiś czas warto oddać się w czyjeś ręce ; )

      Usuń
  3. Ciekawa jestem tych masek z Biowax, czy rzeczywiscie sa takie dobre... Na olej lniany tez sie czaje, musze w koncu kupic! O rosyjskich kosmeetykach duzo dobrego czytam, wiec jak odwiedze PL to na pewno cos sobie kupie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja próbowałam już większość wersji i z większości byłam zadowolona, ale najbardziej przypasowała mi ta wersja ; ) A rosyjskie kosmetyki to dla mnie duże odkrycie, jak na razie większość wypróbowanych bardzo dobrze się u mnie sprawdza ; )

      Usuń
  4. Moje włosy nie są takie złe, ale za to skóra głowy nie pozwala mi używać niektórych kosmetyków... Stawiam raczej na naturę, ale nie zawsze się to u mnie sprawdza.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ze wszystkim - trzeba próbować żeby dowiedzieć się co nam służy ;)

      Usuń
  5. Zamówiłam kilka dni temu balsam na łopianowym propolisie (bo przyrost ;) ) i już nie mogę się go doczekać :)
    Gliss Kur ładnie niwelował u mnie puch, ale "odkryłam" mycie odżywką i ostatnio nie mam tego problemu. Swoją drogą: jeśli nakładasz danego dnia maskę, jak to robisz? Skalp myjesz szamponem, długość odżywką, odczekujesz chwilę, spłukujesz, nakładasz maskę, czekasz i spłukujesz?
    Nie wyobrażam sobie nie nałożyć maski, ale nie chcę spowodować przetłuszczania skalpu po samej odżywce, stąd ta zagwozdka ;)
    Też mam Salon Elite i nożyczki z rossmana, póki co to były moje dwa najlepsze zakupy ever! :)

    Pozdrawiam gorąco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana u mnie do tej pory było tak, że po prostu myłam włosy tak jak zawsze (OMO), zawijałam włosy w ręcznik i jak trochę odsączyła się z nich woda to nakładałam maskę i czepek i potem płukałam ; ) Czasami zmieniałam kolejność i nakładałam maskę na zmoczone włosy i potem je myłam, wtedy rezygnując z pierwszego O ; ) Ostatnio jednak nakładam maskę w miejsce drugiego O tak jakby ją wprasowywując, na kilka minut i jestem bardzo zadowolona. Niedługo planuję opisać ten sposób, bo widzę poprawę w kondycji włosów ; )

      Usuń
    2. A co do przetłuszczania, to ja nie nakładam odżywek czy masek na skalp ; )

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.