Ulubieńcy niekosmetyczni - październik '14


Tym razem zapraszam Was na niekosmetyczną wersję ulubieńców. Jest kilka rzeczy, które chciałabym Wam polecić i mam nadzieję, że posty tego typu przypadną Wam do gustu. Ja osobiście bardzo chętnie czytam tego typu posty i zawsze znajdę coś, co mnie zaciekawi. Mam nadzieję, że i Wy znajdziecie tu jakąś inspirację ; ) Nie przedłużając zapraszam dalej ; )

Na początek dwie rzeczy jednej kategorii, choć mające różne funkcje.

KUBEK TERMICZNY CONTIGO


Pokazywałam go w mojej jesienno-ziomowej wish liście. Miałam spore opory przed jego kupnem, bo cena jednak nie zachęca.Wydanie ponad 100zł na kubek do kawy traktowałam wręcz jak szaleństwo.. Miałam już jeden nieudany egzemplarz (chyba z Empiku) i strasznie się z niego lało, do tego nie trzymał zbyt dobrze ciepła. Postanowiłam więc jednak zainwestować. I nie żałuję ani złotówki! Producent obiecuje nam, że kubek trzyma ciepło do 4h, zimno do 12h i jest całkowicie szczelny. Jedyne czego jeszcze nie testowałam to utrzymywanie temperatury zimnych napojów, ale nie po to go kupiłam. Z resztą zgadzam się całkowicie. Z kubka nie wycieknie nam nawet kropelka. Możemy nim potrząsać i nic. Co do ciepła.. robiąc sobie kawę (z mlekiem, więc nie wrzątek) ok 6 rano mniej więcej o 9:30-9:45 kończę ją pić, gdy jest letnia. Obietnice producenta są więc spełnione. Dodatkowo kubek jest wygodny w użyciu, możemy się napić trzymając go jedną ręką (naciskamy przycisk, który otwiera otwór do picia). Dodatkową zaletą, choć w tym przypadku mało istotną, jest jego niebanalny wygląd. Jest po prostu ładny ;) i dostępny w wielu wersjach kolorystycznych. Jego pojemność to 470ml.
Jeśli macie ochotę kupić coś porządnego, to serdecznie polecam!

BUTELKA BOBBLE


Nad tą butelką myślałam już od dawna, jednak ceny na Allegro plus koszty przesyłki jakoś mnie nie zachęcały (ok 50zł + przesyłka). Ale jakiś czas temu znalazłam przez przypadek gazetkę promocyjną drogerii Dayli, gdzie była ona w promocji za 30zł. Stwierdziłam, że lepszej okazji nie będzie ; ) Zacznę może od przedstawienia tej zgrabnej pani - butelki Bobble posiadają wymienne filtry węglowe, dzięki czemu oczyszczają wodę kranową. Wykonane są z miękkiego plastiku. Jest to rozwiązanie niezwykle ekonomiczne, a przy okazji ekologiczne! Jeden filtr starcza bowiem na 150l wody (300 takich butelek jak moja). Tak więc za 150l wody płacimy 30zł oraz nie wyrzucamy masy plastikowych butelek. Po zużyciu możemy dokupić sam filtr (występują w różnych kolorach, więc butelka za każdym razem może wyglądać trochę inaczej ; )) Jest to świetne rozwiązanie dla osób pijących dużo wody lub tych, które chcą ją zabrać np do pracy czy szkoły. Możemy zabrać ją pustą (czytaj lekką) i napełnić dopiero na miejscu ; ) Dodatkowo tak jak w przypadku Contigo butelka jest po prostu ładna ; )

KSIĄŻKI: BEZ MOJEJ ZGODY (JODI PICOULT) I KAMIENIARZ (CAMILLA LACKBERG)


Jodi Picoult, Bez mojej zgody
Annie nic nie dolega, a mimo to żyje tak, jakby była obłożnie chora. W wieku trzynastu lat ma już za sobą niejedną operację, wielokrotnie oddawała krew, żeby utrzymać przy życiu swoją starszą siostrę Kate, która we wczesnym dzieciństwie zapadła na białaczkę.
Annie została poczęta w sztuczny sposób, tak aby jej tkanki wykazywały pełną zgodność z tkankami siostry. Choć przez całe życie postrzegano ją wyłącznie przez pryzmat siostry i tego, co dla niej robi, aż do tej pory Annie akceptowała tę swoją życiową rolę. Teraz jednak, wzorem większości nastolatków, zadaje sobie pytania dotyczące tego, kim jest naprawdę. Wreszcie Annie dojrzewa do podjęcia decyzji, która dla wielu osób byłaby nie do pomyślenia, decyzji, która podzieli jej rodzinę, a dla ukochanej siostry będzie wyrokiem śmierci. 

Jeśli oglądaliście film i obawiacie się, że książka nie będzie już dla Was ciekawa to nic bardziej mylnego. Film nie jest wiernym odzwierciedleniem książki, wręcz powiedziałabym, że mocno się różnią. Jeśli lubicie takie klimaty lekkiego melodramatu i literatury pięknej, albo czasem może troszkę się wzruszyć to polecam serdecznie jeśli jeszcze nie czytałyście. Autorka pisze w dobrym stylu, a cała opowieść, głównie zakończenie nie jest wcale przewidywalne, jak można by się spodziewać ; )

Camilla Lackberg, Kamieniarz
Kamieniarz jest trzecią powieścią kryminalnego cyklu Camilli Läckberg, którego akcja rozgrywa się we Fjällbace na zachodnim wybrzeżu Szwecji.
Październikowy poranek we Fjällbace. Rybak Frans Bengtsson wypłynął łódką, aby opróżnić więcierze, które zastawił na homary. Przy ostatnim z nich coś się mocno zacina, Frans przeczuwa, że nie będzie to zwykły połów, nie myli się, w siatce więcierza tkwi ciało dziewczynki...
Patrik Hedström i jego koledzy z komisariatu policji w Tanumshede mają do rozwikłania kolejną skomplikowaną zagadkę. Podczas sekcji zwłok w płucach dziecka wykryto słodką wodę i ślady mydła. Ktoś utopił małą w wannie i wrzucił zwłoki do morza. Kto i dlaczego zamordował dziecko? Odpowiedzi należy szukać w odległej przeszłości... 

To trzecia część Czarnej serii tej autorki. Jeśli lubicie kryminały pisane w świetnym stylu to będzie coś dla Was! Choć jeśli nie znacie jeszcze pani Lackberg, to lepiej zacząć od pierwszej części (Księżniczka z lodu). Zawiłe powiązania, intrygi i przeciąganie wyjaśnienia do samego końca to cechy charakterystyczne tych książek. Ciężko się oderwać ; )

WEDEL CZEKOLADA KARMELOWA


Na koniec coś dla łasuchów ; ) Nie wiem czy jest jeszcze ktoś kto jej nie próbował, ale jeśli tak, to pora nadrobić zaległości! Oczywiście jeśli lubicie mocno słodkie rzeczy ;p Nie jest to moim zdaniem czekolada, którą dałoby się zjeść na raz, chociaż w sumie to może i dobrze.. Tyłki za to podziękują ; )


I to wszystko co umilało mi czas w ostatnich tygodniach.
Macie jakiś swoich ulubieńców niekosmetycznych? Chętnie poczytam Wasze polecenia ; )



8 komentarzy:

  1. świetny ten kubek

    pozdrawiam serdecznie
    Marcelka Fashion

    :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam kubek termiczny z Biedronki za 20 zł i jest świetny :) butelka na wodę też by mi się przydała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie, że udało Ci się taki znaleźć ;) ja miałam taki za 20-30zł i był do niczego.. a z tego jestem bardzo zadowolona ;)

      Usuń
  3. Książki Picoult są dla mnie chyba za ciężkie-mimo chęci żadnej nie skończyłam. Za to Lackberg jest dla mnie genialna:) Przeczytałam wszystkie 8 części o Erice i jestem nimi zachwycona. Co do reszty Twoich ulubieńców to narobiłaś mi ochoty na wszystkie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To pierwsza książka Picoult jaką czytałam, ale miałam już styczność z dużo cięższymi lekturami.. serię Lackberg uwielbiam od pierwszej części ;)

      Usuń
  4. Z Twoich ulubieńców mogłabym wpisać na swoją listę kubek termiczny :) Przechodziłam już kilka 'egzemplarzy' i wszystkie są równie beznadziejne. Do kolejnej zimy na pewno na zakup tego kubka się mentalnie przygotuje! :D A butelkę Bobble mam i lubię, chociaż bardzo wkurza mnie zamawianie filtrów, od kiedy muszę płacić za przesyłkę... Wcześniej były dostępne stacjonarnie.
    pozdrawiam, A

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten z Contigo mogę polecić ; ) Ale słyszałam też że te ze Starbucksa są dobre ; )

      Usuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.