Świąteczny prezent DIY - domowa granola


W zeszłym tygodniu pojawił się wpis z moimi propozycjami świątecznego prezentu, który możemy wykonać sami. Były to kąpielowe umilacze - sól, puder i musujące kule. Tym razem mam dla Was coś zupełnie innego, ale równie prostego w wykonaniu! Jeśli obdarowywana osoba lubi dobre jedzonko, a do tego stara się jeść zdrowo, domowa granola może być światnym pomysłem! Można ją dodawać do gogurtów, deserów albo wcinać solo.

Składiki jakich użyjecie są całkowicie dowolne. Dodajcie to, co lubicie Wy lub osoba, której chcecie wręczyć taki prezent. Idealnie sprawdzą się orzechy, wiórki oraz suszone owoce. W mojej wersji znalazły się:

   ✩ płatko owsiane
   ✩ orzechy laskowe
   ✩ orzechy nerkowca
   ✩ suszona żurawina
   ✩ słonecznik w karmelu
   ✩ miód

Nie podaję Wam konkretnych ilości bo to bardzo indywidualna kwestia. Ja dawałam zazwyczaj całe opakowania, w jakich udało mi się kupić składniki ;) Wszystkie mieszamy razem i dodajemy do nich miód - ilość w zależności od tego jak słodkie rzeczy lubicie. Ja rozcieńczyłam go najpierw trochę z wodą, żeby łatwiej było mi wszystko wymieszać. Następnie wykładamy blachę papierem do pieczenia, rozkładamy na nim równomiernie naszą mieszankę i pieczemy w ok 150 stopniach przez 35-40min. W tym czasie warto kilka razy przemieszać granolę.

Potem wyjmujemy, studzimu, przekładamy do ładnego słoika i nasz prezent gotowy!

Co myślicie o takich rozwiązaniach? Znacie kogoś, kto byłby zadwolony z takiego prezentu? ;)

Brak komentarzy:

Obsługiwane przez usługę Blogger.